Bincang Pasal Forex Income Kencang Payudara




Bincang Pasal Forex Income Kencang PayudaraApakah Yang Mengelirukan Pemimpin parti politik tertentu sensitive apabila saya menyebut bahawa jangan fikir keindahan Islam itu hanyalah apabila dipotong tangan pencuri, direjam dengan batu penzina, dipancung orang yang dituduh murtad. Semua hukuman itu memerlukan suasana, syarat dan ijtihad yang lebih luas. Nabi s. a.w dalam sirah baginda mendahului kebaikan rakyat sebelum hukuman. Jangan hanya nanti sibuk hendak memotong tangan pencuri basikal tetapi membisu pabila orang yang mencuri berjuta-juta harta awam. Islao de Keindah isu lahir dari keindahan akhlak, kebajikan rakyat, urus tadbir yang baik, menjaga kebersihan, menjaga alam sekitar, menjaga hak rakyat, hak kanak-kanak, hak wanita dan segala macam lagi. Nas-nas agama dalam hal-hal itu jauh lebih banyak dan diutamakan dibandingkan sebahagian hukum yang cuba dibawa oleh mereka. Dunia Islam hari ini dipandang hina bukan kerana pencuri tidak dipotong tangan, penzina tidak direjam atau tidak dipancung orang murtad. Dunia maju yang bermatian pelarian muculmano lari kepada mereka bukan kerana mereka menjalankan undang-undang tersebut. Sebaliknya kerana mereka menjalankan urus tadbir yang baik. Negara mereka indah sebab mereka tidak menebang balak sesuka hati. Amanah harta pemimpin mereka jauh lebih baik dari kebanyakan negara umat Islam. Rakyat mereka hidup dengan banyak hak dan kebajikan dijaga. Sejak bertahun lamanya saya telah memberikan pandangan yang sama. Bukan baru. Dukacitanya, dalam dunia umat Islam ada golongan yang tidak dapat melihat Islam melainkan asyik tertumpu kepada isu hudud. Seakan itulah yang hendak ditonjolkan por Nabi s. a.w. Mereka ini sebenarnya menjadikan dunia membenarkan dakwaan Donald Trump. Kata pemimpin tertentu parti berkenaan pandangan saya itu mengelirukan dan ada unsur liberal. Saya ingin beritahu beliau, sebenarnya yang mengelirukan itu ialah apabila agama dipolitikkan. Ataupun akidah umat dijadikan taruhan politik. Tahukah kamu apakah yang mengelirukan itu Yang mengelirukan itu ialah apabila dahulu parti anda mengkafirkan orang yang berbeza parti sehingga ada yang bercerai berai, tidak makanan sembelihan, solat dua imam, bahkan sehingga ada yang mati terkorban kononnya syahid menentang berbeza parti. Kemudian, hari ini semuanya sudah berbeza. Padahal parti yang dikafirkan itu tetap sama, bahkan sebahagian besar pemimpin juga tetap sama. Yang mengelirukan ialah apabila parti e a menyebut perlembagaan kita adalah perlembagaan penjajah, kafir dan jahiliah. Kemudian hari ini anda menyebut kita menjunjung dan menghormati perlembagaan. Betapa ramai yang telah menjadi korban oleh fatwa dan amanat parti anda itu Yang mengelirukan ialah ketika anda berbaik dengan parti tertentu anda memberi seribu dalil kelebihan parti-parti tersebut. Kemudian apabila anda bertelagah anda menjadikan mereka munafik, keluar jamaah Islam mati jahiliah, musuh Islam dan sebagainya. Yang mengelirukan itu ialah apabila ketika anda memenangi beberapa negeri dahulu anda menyatakan hudud bukan keutamaan. Bahkan anda menyatakan selesai masalah pengangguran dulu baru hudud. Kemudian anda menyatakan sesat, liberal ataupun anti islamismo sesiapa yang mengungkapkan hal yang sama. Anda yang menuduh orang itu dan ini murtad, kemudian anda ingin buat undang-undang murtad. Berkepentingan. Jika hendak disenaraikan yang mengelirukan memanglah banyak. Maka, janganlah mempolitikkan agama yang luhur ini. Ia akan benar-benar mengelirukan. Hari ini anda sesatkan orang yang enggan menyokong usul anda, esok mungkin anda jadikan dia jadi wali Allah pula apabila angin politik anda berubah Itu belum lagi kita bincang ceramah parti anda yang penuh maki hamun, mengkafirkan, menuduh sesat, kufur, tanam di kubur kafir, Keluar parti keluar jamaah Islam maka tercabut Islam dan lain-lain. Kemudian untuk mengawal Selat Melaka, China akan bina sebuah kompleks pelabuhan raksasa yang dianggarkan berharga RM43 bilion di Melaka. China tetap akan berkembang. Kalau tidak ia akan menjadi kalau-bilau dan kembali menderita kekurangan makanan dan kebuluran. Kebuluran tahun 1959-61 dianggarkan membunuh lebih 15 juta rakyat China. Yang Menjadi persoalan adalah cara negara-negara serantau bertindak balas. Adakah kita serah bulat-bulat kepada selera besar China dengan melacurkan negara kita kerana kita kemaruk duit atau kita bertindak secara terhormat selaras dengan kedudukan kita sebagai negara merdeka Perlukan kita memberi taraf pemilikan tetap (fullhold) kepada hartanah yang sedang dibangunkan oleh China macam di Forest City Sedangkan kepada rakyat jelata kita sendiri kita makin utamakan pajakan 99 tahun. Kita tahu Perdana Menteri Datuk Seri I Mappadulung Daeng Mattimung Karaeng Sandrobone Sultao Abdul Jalil, Mohd Najib Abdul Razak sedang kelemasan akibat hutang 1MDB lebih RM50 bilhao de sedang mencari sumber kewangan baru bagi membiayai kegiatan politiknya. Tetapi apakah sampai menjadikan Malasia negara sundal dan gundik kepada negeri China Ini bukan isu emosi atau cauvinisme tetapi realiti geopolitik di mana China sedang membina sfera politiknya sendiri bagi melawan Amerika, India dan Eropah dalam perlumbaan menguasai sumber mentah dan pasaran. Apakah kita akan membiarkan Najib dan konco-konco beliau mengorbankan dasar berkecuali dan bebas kita semata-mata untuk mencari duit bagi menimbus bangkai 1MDB yang beliau sendiri cipta Atau kita akan berusaha sedaya upaya mempertahankan dasar yang dipelopori por Allahyarham Tun Abdul Razak itu Hadi amp Rasuah Mereka Boleh menerima negara yang bersih rasuah tetapi boleh kalau pemimpinnya pemabuk, mengamalkan seks bebas dan sebagainya yang lebih besar dosanya daripada rasuah. - Presiden PAS Den amat terkejut declaracao membaco Hadi yg ini. Ye kito kalau boleh tidak mahu memilih pemimpin yg mabuk dan yg amalkan seks bebas. Tapi dosa yg dinyatakan tadi adolah dosa utk dirinya sendiri. Tak membabitkan orang lain. Namun kalau ado pemimpin yg tidak minum arak dan tak ponah berzina tapi amalfan rasuah, impaknya amat bosa sekali krn akibatnya bukan sekadar utk dirinya sendiri, ia juga melibatkan orang ramai (rakyat). Satu, rasuah melibatkan sejumlah wang rakyat yg dicuri. Keduo, disobabkan rasuah itu juga nyawo rakyat di dalam bahayo. Den Bagi contoh mudah. Buat satu stadium baru bagi menggantikan stadium negeri yg dah usang. Bajet yg diluluskan porno DUN sebanyak rm50 juta utk stadium baru itu. RM 50 juta ialah wang kjaan a. k.a wang rakyat. Lalu tierno dibukak. Ado 5-6 construcao da empresa yg berminat. Proposta de Hanting Masing-masing. Tapi ado satu company direct pi jumpo MB. Company ni cakap, rm25 juta kami bagi YAB MB em vez de jum kami buat stadium baru. Tapi gerenti stadium baru tu rupa mcm stadium yg bernilai rm50 juta. Betul kata kamu Tanyo MB. Betul YAB MB, jangan takut. Lalu MB bagi kelulusan projek nak bina stadium baru tersebut kpd empresa yg berani nak bagi rasuah tadi. Duit rakyat rm50 juta dikeluarkan lalu diberi kpd empresa tadi. Tapi rm25 juta dah bagi siap-siap kpd MB. Empresa de tapi ni bukan bodoh. Dio pun nak untung jugak. Dari rm25 juta yg tinggal, rm15 juta dio simpan. Lagi rm10 juta dijadikan kos utk bina stadium baru. Estadio Tapi itu perlu nampak mcm stadium bernilai rm50 juta seperti yg ado di dlm blueprint. Patut simen 50 kampit utk sekian persegi, dah jadi 5 kampit. Tiang bosi patut ado 10 cerucuk kini dah jadi 2. Byk pekaralah yg dicut ey bagi nak menyiapkan estadio baru tadi berado dlm kos lingkungan rm10 juta. Bilo byk pekara dicut, byk pekaralah yg tak ikut spek. Ini amat merbahayo bro. Ok stadium baru asal boleh dah chatir siap dan dirasmikan por MB. Kemudian stadium itu dijadikan local perlawanan bolasepak Liga Super. Bilo perlawanan bola itu diadakan, berjogetlah penonton Ultras keduo-duo tim yg seramai 20 ribu orang itu. BRANGGGGG Tibo-tibo stadium yg bernilai rm50 juta itu RUNTUH. 20 ribu peminat bola mampus dalam iman akibat tragedi keruntuhan itu. MB yg diinterview oleh wartawan selopeh Solat Jumaat menyatakan simpati dan kekesalanya kpd familiar yg kehilangan orang yg tersayang dlm tragedi stadium runtuh itu. MB juga berjanji satu siasatan menyeluruh akan segera dilakukan berikutan insiden ini. Kemudian selopeh 2 tahun, hasil siasatan mengumumkan bhw stadium yg bernilai rm50 juta itu runtuh krn pergerakkan bawah tanah. Takdo unsur rasuah yg dinyatakan. Setel. Meskipun MB ini secara zahirnya tak minum arak dan tak mengamalkan seks bebas, tetapi dosanya amat besar. Krn dosa rasuahnya, ia berjayo curi wang rakyat sebanyak rm25 juta dan dalam pado maso yg samo membunuh 20 ribu nyawo manusio. Kalau kito tukar watak MB tadi kpd seorang MB yg tak amal rasuah tetapi kehidupan peribadinya jelik krn minum arak dan main pelacur, kau nak yg mano satu Sudah pasti kau nak MB yg tak amal rasuah. Bilo dio tak amal rasuah, kalau buat stadium baru bernilai rm50 juta, dah tontu dio tolak company yg menawarkannya rasuah. Jadi rm25 juta wang rakyat tidak dicuri dan 20 ribu jiwo manusio selamat. Kehidupan peribadinya yg jelik itu dosanya dio sendiri yg tanggung. Bukannya rakyat. Namun rakyat nao encontrou dgn kepimpinannya yg anti kpd rasuah. Dapek MB dahi hitam sobab byk solat sunat tapi amal rasuah pun tak guno bro. Dan ofkoslah kito nak dapek pemimpin yg sempurno dlm dunio moden arini mmg amat payah sekali. Namun, setidak-tidaknya pilihlah pemimpin yg anti kpd rasuah. Den bagi contoh stadium kek atas sobab dah ado 2 stadium runtuh kek Malasia ni sepanjang den hidup di atas mukobumi ini. Satu, stadium baru di Terangganu. Dah siap dan kemudiannya runtuh. Takdo manusio duduk trocadilho, dio boleh runtuh mcm tu je. Mmg bersyukurlah sobab takdo nyawo yg hilang. Tapi kau bayangkan stadium itu begitu rapuh irmao sampaikan jin dan bunian yg tidak berjisim tu jogo de bilhao duduk atas stadium tu je, terus runtuh. Bapak teruk tuh. Ini kito historia pasal stadium baru siap dibina. Bukannya stadium usang yg dah berusio 100 tahun. Belum ado pemberat yg mendudukinya (iaitu penonton), tapi dgn magiknya dio runtuh mcm tu je. Sekali lagi, runtuh mcm tu je. Bapak sial dio punyo lelucon. Dan paling kelakar, takdo unsur rasuah yg dikaitkan. Keduo, Estadio Tertutup Velodrom yg runtuh semaso pembinaannya. Belum siap tetapi runtuh semaso membikinnya pado tahun lopeh. Estadio Tertutup Velodrom ini terletak di Nilai, Nismilan. Dan ianya dibina sempena Sukan Sea KL yg diadokan pado tahun ini. Ini lagi teruk drpd stadium baru Ganu, lum siap dah runtuh. Bikin malu sungguh. Mungkin dio runtuh sobab design falha tetapi kaitannya dgn unsur rasuah totap ado. Velodrom yg runtuh ni tak jadi berita bosa tahun lopeh. Ado diberitakan tentang keruntuhannya tapi ia tak jadi isu bosa. Mungkin kalau ado nyawo yg melayang baru jadi berita bosa dan hot kot. Estadio Tertutup Velodrom Nilai ini dah tontulah tertakluk di bawah jajahan Kementerian Belia dan Sukan (KBS) dan KJ adolah menterinya. Dan KBS bukannya suci drpd rasuah mano. Sebelum ni je kito dah ado isu pegawai KBS terlibat dgn rasuah yg bernilai rm100 juta. Dengar dah didakwa ke mahkamah tapi sampai arini den masih belum tahu namo sebenar pegawai KBS yg terlibat itu. Korang tahu ke Dan macam biaso, runtuhnya Estadio Tertutup Velodrom ini tertutup mcm namo dio jugak la. Tertutup secara misteri tanpo ado ey sabitan kesalahan. Takkan dio runtuh mcm tu je Mesti ado sobab der. Dan KJ dilihat lepas tangan atas isu ini. Datang kemusykilan bilo Hadi sebut dosa minum arak dan seks bebas lagi bosa drpd pemimpin yg amal rasuah. Seperti contoh yg den sebut kek atas, korang sendiri boleh nilai secara logik dosa yg mano satu lagi bosa kan Comman sense bro, dah tontu korang polih dosa amal rasuah lagi bosa drpd dosa peribadi yg jelik. Krn dosa peribadi yg jelik, ia ditanggung oleh individu tersebut shj. Dan bilo pemimpin amal rasuah, kesannya amat bosa dan kesan buruknya ditanggung oley rakyat. Dah pastilah dosa amal rasuah lagi bosa bro. Apsal Hadi buek declaracao yg tak masuk akal ini Adokah declaracao ini dibuat utk melegakan hati para pemimpin Umno Tak perlu dinyatakan disini kito sumo tahu pemimpin Umno arini amat payah nak dipisahkan dgn isu rasuah. Bilo Hadi kategorikan dosa rasuah lobih kocik drpd dosa minum arak, mako bersorak-sorailah para pemimpin Umno. Alaa setakat rasuah (baco curi duit rakyat) rm5 juta ape the sangat. Dais kecik je bro kalau nak dibandingkan kau minum tin Carlsberg feito em Shah Alam nih. Korang nampak tak kesannya bilo Hadi keluar declaracao tersebut Kalau tak nampak, den tak tahu nak cakap apo lagi dah. Dosa rasuah ni adolah dosa bosa bro krn ia melibatkan ramai pihak. Pihak yg paling teruk menjadi mangso ialah rakyat. Pemimpin yg minum arak. Atau yg amal seks bebas juga berdosa. Tapi kesan dosanya cumo ditanggung oleh pemimpin itu shj. Ia tidak melibatkan rakyat. Pemimpin yg anti rasuah adolah keutamaan nombor satu rakyat. Kehidupan peribadi pemimpin (yg tidak menyusahkan rakyat) bukan hal rakyat untuk masuk campur. Tapi kalau ado pemimpin yg peribadinya baik, hubungan dgn tuhan pun bagus dan anti rasuah pula, sudah pastilah pemimpin ini menjadi keutamaan paling tertinggi buat rakyat. Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Pusat hari ini mencabar Husam Musa mendedahkan nama pemimpin PAS yang didakwanya telah menerima kemasukan wang 90 juta melalui akaun Affin Bank. Husam sebelum ini dilaporkan mendakwa bahawa duit yang diterima Pas dari Umno sebanyak RM90 juta sebagaimana didedahkan Sarawak Relatorio telah disalurkan melalui sebuah banco tempatan iaitu Affin Bank. Adik kakak nak tau bank mana yang diguna. Ambe (saya) teka malam ni, tetapi hok ambe teka sekalanya, betul 99 ak kerana hok ambe teka tu hok ambe tau. Betul ke dok, duit-duit ini melalui Affin Bank, kata Husam dalam satu video klip ceramahnya yang kini ditularkan melalui media sosial. Sehubungan dengan itu, katanya, pihaknya akan mendedahkan lagi perkara ini menjelang pilihan raya umum akan datang. Jadi masa pilihan raya esok-esok kita buat tubiklah (keluarkan), kalau dia dengan Umno. Kalau dia tidak dengan Umno, Umno buat tubik, kata Husam dalam satu klip video ceramahnya di Kelantan. Dalam klip video 1.24 minit itu, Husam turut mendakwa, kalau tidak ada apa-apa masalah Pas akan bekerjasama sepenuhnya dengan Umno dalam pilihan raya umum akan datang. Susulan dari pendedahan tersebut, Ahmad Fadhli Shaari mendesak agar Husam Musa terus mendedahkan nama individuo yang dimaksudkan berbanding bermain silap mata. Dalam isu rm90 juta ini, adalah sepatutnya Dato sendiri dedahkan terus siapa penerima wang tersebut bresaskan bahawa Dato sudah ada maklumat berhubung akaun Affin Bank. Menyatakan secara umum bahawa ada pemimpin PAS terima adalah satu kenyataan playsafe kerana tidak diketahui siapakah individuo yang menerima wang sebanyak itu. Mungkin sahaja individu itu telah dipecat daripada parti kerana membuat onar, atau mungkin sahaja telah melompat membawa kerusi yang dimenangi ke parti lain, katanya seperti yang dipetik menerusi kenyataan di Facebook. Saya cabar Dato, sebut dengan jelas, siapa pemimpin yang menerima wang itu. Pemimpin PAS bukan seorang, bermula peringkat pusat sehinggalah ke peringkat cawangan. Bagaimana mungkin PAS boleh memeriksa satu persatu akaun pemimpinnya untuk mengesahkan kewujudan rm90 juta ini. Sebenarnya Dato hanya mahu principal silap mata sahaja. Lagipun hayat politik Dato sudah di penghujung. Atau Dato mahu merujuk Dr Yusuf Qaradhawi dulu dalam hal ini, cabarnya lagi dalam status tersebut. Husam Musa ialah wakil rakyat bagi Dun Salor yang bertanding atas tiket PAS pada PRU ke 13 dan pernah menjawat jawatan Naib Presiden PAS namun dipecat dari parti ekoran kritikan lantangnya terhadap parti selepas PAS dan DAP bertelagah berikutan perbezaan pendapat dalam Langkah Kajang. Empat wakil rakyat DAP hari ini mengumumkan keluar parti dan meletak semua jawatan dalam parti serta-merta. Mereka yang keluar parti ialah Ahli Parlimen Kota Melaka, Sim Tong Him serta tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN), iaitu Duyong, Goh Leong San Lim Jak Wong (Bachang), dan Chin Choong Seong, lapor Berita Harian. Mereka membuat pengumuman itu dalam satu sidang media yang diadakan dan ia turut disiarkan oleh portal Orential Daily Online. Pada Februari lepas, Sim dan Goh dilaporkan digantung selama setahun kerana berulang kali membuat kenyataan yang didakwa merosakkan reputasi parti itu. Perletakan jawatan itu menyebabkan DAP hanya memiliki baki tiga kerusi di dewan undangan negeri iaitu Kota Laksamana, Bandar Hilir dan Ayer Keroh, manakala tiada kerusi parlimen. Dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini, mereka membuat keputusan itu selepas pertimbangan wajar dan tidak tergesa-gesa. Selepas pertimbangan wajar, serius, dan penuh kesal, kami hilang kepercayaan dan amat kecewa dengan anda (Lim Guan Eng) dan kepimpinan pusat dalam menangani isu dalaman dan luaran parti. Kami juga tidak boleh menerima pendirian yang diambil dalam penjajaran politik baharu yang dilakukan DAP kebelakangan ini, kata mereka dalam surat yang ditujukan kepada Setiausaha Agung, Lim Guan Eng. Difahamkan, meroka tidak akan menyertai mana-mana parti politik lain, sama ada di pihak kerajaan atau pihak pembangkang namun tidak menolak untuk bertanding sebagai calon bebas dalam pilihan raya umum akan datang. Ini apa yang kami jumpa dilaman sosial.160 quotAku anak Johor. Selalu Ke Forest City. Harga rumah memang mahal. 1 juta ke atas. Selalu Baw. KAHKAHKAHKAH KAHKAHKAHKAHKAHKAH Terguling-guling aku membaca luahan dorang neh. Sembang bikin bimbang. Macam la polis nak fitnah korang. Yeay, 20 ribu datang sambut kami de Kedah tau Kedah bukan kubu kuat Mahathir lagi. 4 jam lepas. Najib dan keceriaannya. Jelas terpapar. Petang tadi sekumpulan pihak polis bertindak menyerbu dan menahan Jamal Yunos, Ketua UMNO Bahgian Sungai Besar yang juga ketua kepada Gerak. Kisah ini dikongsikan por Norman Shah menerusi Facebook. Berikut apa yang dikongsikan kepada internautas. Oleh. Norman Shah Di mana oi. Rasanya semua orang kenal kot Presidencia Filipina yang terbaru iaitu Rodrigo Duterte. Duterte mula dikenali rakyat di negara ini berikutan kep. Episodio pertama disini. Sebelum ini salah seorang facebooker yang dikenali dengan nama Norman Shah meluahkan kekecewaannya di Facebook m. Selepas dikritik teruk dalam isu Forest City, Najib Razak akhirnya tampil bersuara menjelaskan perkara sebenar disebalik isu Forest City yan. Tikus-tikus berkeliaran di Hospital Besar Kuala Lumpur, 5? andar. Ward 25. Dari hari pertama di HKL memang dah nampak tikus2 ni, cu. Dato Jamal Md Yunos umum Perletakan Jawatan Ketua UMNO Bahgian Sungai Besar dan semua jawatan dalam ONG yang dipegang beliau, sebentar tadi. sip gan. Salam kenal aja. Trading Forex adalah Bisnis yang dapat memperoleh keuntungan Besar dan juga Resikonya juga Besar. Maka dari itu sebelum Terjun di dalam bisnis Trading Forex Belajar Trading forex sangat di anjurkan bagi Pemula. Untuk Trading Forex bagi pemula tidak di butuhkan dana besar. Karena dengan dana minim 100 saja sudah bisa Trading forex de IB IKOFX di IKOFX. Untuk Broker Forex Online banyak bertebaran di luar sana yang kadang memberikan banyak Bonus Forex tapi hati2 dalam memilih corretor forex saat ini karena banyak Broker gulung tikar makanya pilihlah Best Broker Forex. Untuk pemula belajarlah Trik Forex bisa melalui forum forex atau bisa mengikuti seminario. Dalam forex ada banyak strategi trading forex mulai dari Scalping yang istilahnya Forex Scalping. Heging. Martil, ada yang menggunakan RoboT Trading atau yang di kenal dengan Robot Forex atau Melhor consultor especialista banyak sekali macamnya. Tapi untuk strategi dalam Trading harap disesuaikan dengan Broker Forex nya karena kadang ada corretor yg melarang Trik tertentu. Biasanya ada dalam agrement. Untuk macam yang di tradingkan mulai data mata uang ada juga Trading Gold untuk Espalhar biasanya bervariasi ada yang corrigir propagacao ada ECN tapi untuk Comerciante pemula pilihlah yang Broker Low Spread dan reparar gladi kotor. : Ngakak saking keselnya tu ndenger ada gladiator. D udah kelamaan ni .. update dong salam kenal dari halloriau dan sukses selalu buahahahaha. Mantap gan istilah nya Sangat lucu sekali. Btw tolong kunjungi blog saya di nnt-store. blogspot Obrigado. Konyol banget gan D maen FB dapet uang, Mau. Komisi 50ribu-250ribu sehari, bisa dikerjakan via Facebook Dipandu sampai bisa Selengkapnya kunjungi ada yang bingung bisa tanya langsung callsms (089671863855) di pandu sampai bisa hai sobat. Salam kenal aku lagi blogwalking nich info bagus. Salam kenal omg, antoher plesetan jokes, por favor, continue chegando. Tao engracado lol fabegashoe. web. id sepatu KULIT ASLI TERMURAHampKUAT HANYA 110rb (TERMASUK ONGKOS KIRIM) cuma BULAN APRIL mas mas mampir ke BLOG ku juga ya boa postagem .. bom trabalho Melejitkan penjualan anda melalui internet, nyata hasilnya terbukti dan bergaransi, Baca Sekarang8230 Heheee. Bagus juga mas artikelnya. Kapan2 boleh share dunk. Silahkan langsung ke TKP saya gasud hahahhaha gladi kotor alias gladiador lucu lucu lucu kalimat pendek tapi mengena. obrigado